1. W. A. Mozart kürtversenyei a korabeli hangszerkezelés tükrében.
Mozart fúvóshangszerekre írott versenyművei közül számszerűségben kiemelkednek a kürtre írott opuszok.. A korabeli hangszer játék-lehetőségeit teljesen kihasználva, némileg megújítva alapozott meg egy új technikát, hangszerhasználatot Mozart, mely fontos szerepet játszott a kürt, mint zenekari,-és szóló hangszerként tovább fejlődéséhez. A kürtversenyek első számú (de nem egyetlen) inspirálója Ignaz Leutgeb, hangszerének korabeli kiemelkedő szólistája. Hogyan követhető nyomon a hangszerjáték fejlődése a versenyműveken? Milyen újításokat vezetett be Mozart a korábbi (elsősorban barokk) szerzők hangszerkezeléséhez képest? Mi olvasható ki a szóló-stimmek nehézségeinek változásaiból az egyes versenyműveket összehasonlítva? A ma ismert számozás vajon a tényleges kronológiai sorrendet jelöli?
2. Rézfúvósjáték fejlődése a modern zenében. Új technikák, új hangzások. Kortárs zeneszerzők hatásai a 20. 21 századi rézfúvós-játékra.
A klasszikus natúr trombita-és kürt átalakulásának állomásai a modern ventil-hangszerré válásig. A modern kürt, és trombita megjelenése és zenei potenciáljának növekedése a romantikus zeneszerzők műveiben. A romantika kora utáni hangszer használat. Új eszközök, új utak a 20., 21. századi zeneszerzők „ hangzáskísérletei”, eddig nem alkalmazott hangzások keresése. Különleges technikák a modern rézfúvósjátékban. Emblematikus zeneszerzők, akik elképzeléseikkel megváltoztatták, kiterjesztették a technikai és előadói lehetőségeket. Kiemelkedő hangszeres szólisták és kortárs zeneszerzők hatásai, és „kölcsönhatásai”.